dilluns, 5 d’abril del 2010

Etapa 5: Cervera - Castellnou de Seana, 020410 (Divendres Sant)

A Cervera m'hi sento com a casa. En Xavier ja forma part del meu Camí. Un peregrí. Un amic.

A primera hora dels divendres hi planten un mercat a Cervera. T'hi entretens a comprar un parell de plàtans pensant en la jornada i aprofites per fer una visita creuan-te a la porta amb els feligresos que acaben d'assistir al Via Crucis.
I t'hi trobes en Xavier.
En Xavier em suggereix anar a casa seva i saludar la seva dona, la Carme, que m'havia estat acompanyant a la parada del bus de Cervera el diumenge anterior, passant fred i amb un refredat. Hi anem i ens n'alegrem en veure'ns. Però en Xavier és un amant del Camí (assossiació dels amics del Camí de Sant Jaume de Cervera http://cami-sant-jaume-cervera.blogspot.com/), però sobretot, és un amant dels peregrins, i decideix acompanyar-me durant l'etapa fins a Castellnou de Seana. Increïble!
Aquest cop no em calia preocupar-me de seguir les fletxes grogues perquè en Xavier es coneix el recorregut pam a pam fins Castellnou.
Durant el trajecte, en Xavier m'explica el que anem trobant pel camí, coneixedor de la zona, com el Canal d'Urgell i les seves sèquies, el tractament de la terra i l'alimentació dels animals de granja, el campanar tort de Vilagrassa, també consells de feina, però sobretot, gran paciència per escoltar-me i ser un gran Guia.
A Castellnou vam arribar i vam anar al Cafè Modern, regentata per la Sra. Dolors i el seu home, la Montse i en Francesc, que us atendran com si fossiu de la família. De fet, a la Montse i en Francesc me'ls retrobava -i així ho vam recordar-, després que el 26 de juliol del 2008 hi vaig anar per saludar-los, ja que havien tractat la Nanna ,el dia abans, quan ella feia el seu Camí Català.

Via Crucis pel poble i a dormir a l'alberg pels peregrins, al costat del poliesportiu.

Al Cafè Modern us podran avisar en Joan, de l'Ajuntament de Castellnou de Seana, perquè us deixi les claus de l'alberg.




Ver mapa más grande


There is a message in the wires,
and I'm sending you a signal tonight,
You don't know how desperate I've become
And it looks like I'm losing this fight
(John Waite, "(I Ain't) Missing You")

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada