dilluns, 5 d’abril del 2010

Etapa 7: Lleida - Fraga, 040410 (Diumenge de Pàsqua)

A Messina hi viu un noi que es diu Michele. En Michele té 28 anys i ha decidit fer el Camí de Sant Jaume un cop ha acabat els seus estudis, ara no fa gaire, i dir-ho a casa seva d'un dia per l'altre. És un noi atrevit, que carrega amb una motxilla de més de 10 kilos a l'esquena perquè quan va sorir d'Itàlia no sabia en què es trobaria.
A la motxilla hi porta inclús una petita tenda de campanya. Aquesta tenda el va ajudar el seu primer dia a Montserrat. Ningú li va saber dir que hi havia cel.les pels peregrins i va haver de desenfundar la seva tenda de campanya en un càmping prop del Convent de les monges. En Michele és un noi valent.

Em vaig trobar en Michele a l'Hostal Mundial de Lleida el dia que jo hi vaig arribar. De fet, ell m'hi va trobar. Va picar a la porta de la meva cambra perquè la recepcionista argentina li havia dit que hi havia un altre peregrí.
En Michele duia un parell de dies a Lleida. Unes ampolles als peus l'havien obligat a quedar-s'hi.

L'endemà vam sortir junts, però abans de sortir, al mateix Hostal Mundial ens vam trobar amb la Teresa, una senyora que ja ha fet diverses vegades el Camí de Sant Jaume, que ha coincidit amb un dels autors de les guies del Camí, en Joan Fiol Boada i que fins i toto surt fotografiada en la publicació de Fiol del camí aragonès per Jaca.

Amb en Michele vam tenir una etapa dura. Deixar Lleida és agradable fins arribar a Alcarràs. Després es fa pesat, ja que s'ha de passar vorejant la N-II fins a l'alçada de l'Hostal Cataluña y Aragón, on s'ha d'agafar un trencall que fa enfilar per terrenys calurosos sembrats d'arbres fruiters -si és que no tens la mala sort de saltar-te alguna fletxa que no has vist i acabar passant per davant de granja de cavalls-. La baixada fins a La Lleitera ens va suposar un bon esforç. Els cacahuets, nous i rosquetes que ens havia donat uns bons samaritans, ens van ajudar a a reposar forces i energia abans de fer el darrer tram , sota un bon sol, cap a Fraga.

A Fraga hi estareu molt ben tractats. L'alberg està a càrrec d'unes monges que us atendran amb tota mena de cura. Si hi passes per Diumenge de Pàsqua et convidaran a mona i a refresc, i si hi has de fer nit, dormiràs en una habitació molt comfortable.

En Casellas, amic peregrí, anava seguint l'etapa amb interès, i es va acostar fins a Fraga per després acompanyar-me de tornada. No va ser fins al cotxe que Osvaldo havia empatat per l'Espanyol.

Ver mapa más grande

Un pianeta in un sasso, l’infinito in un passo
il riflesso di un sole sull’onda di un fiume
son tornate le lucciole a Roma
nei parchi del centro l’estate profuma.
(Jovanotti, "Baciami ancora")

1. Osvaldo!
    Recuerda ese nombre porque despues lo vas a gritar...
    Yo que habia previsto Getafe va y acabo en Fraga...